Pewarna Rambut SAH WUDUK Gumash Hair Color


Baru-baru ni tweet ni viral kat Twitter.

Sebagai seorang wanita yang cintakan kecantikan walaupun diri ini tidaklah cantik mana, of course kalau boleh nak cantik dari hujung rambut ke hujung kaki kan? Dan sebagai umat Islam, soalan yang selalu ditanya adalah: Boleh tak warna rambut? Sah ke wuduk? Sah ke mandi wajib?


Kalau korang nak cantik, nak warnakan rambut tapi tak nak was-was samada sah wuduk ke tak, telap air ke tak, sah mandi wajib ke tak, boleh guna Gumash Hair Color.

Apa yang bagusnya Gumash Hair Color ni?


✔Berasaskan INAI

Sah Wudhuk

✔Diperkayakan drpd Argan oil & Cocoa butter
✔Tiada ammonia & paraben
✔Menghalang rambut dari kerosakan
✔Mengekalkan kelembapan rambut
✔Hasil penyelidikan teliti oleh ahli kimia dan panel syarie kami
✔Tahan lama
✔Setiap box disertakan sekali Serum bagi mengekalkan rambut yang sihat
✔Tidak berbau busuk

✔ Didatangkan dalam 3 warna (Dark Brown, Dark Red, Black)


Soalan yang customers selalu tanya aku adalah:

1) Tahan lama ke?
Sama macam pakai inai di jari, macam tu lah inai tu diserap masuk ke dalam rambut. So selagi rambut tu tak potong, inai tu stay dalam rambut lah macam inai stay pada kuku. Selagi tak habis kuku tu dipotong, kan inai tu kita nampak pada kuku, right?


2) Kenapa mahal berbanding dye lain?
Sebab dalam satu set tu korang akan dapat DUA botol dye. Satu botol tu cukup untuk penggunaan korang kalau rambut korang paras bahu. Kalau panjang dari tu baru pakai kedua-dua botol sekaligus. Aku selalunya akan advice customer untuk guna sebotol dulu kalau rambut diorang paras bahu. Next weeknye, lepas inai tu dah cantik serap dalam rambut, baru pakai lagi satu botol. Baru la dye tu nampak lagi terang kan? Pastu dalam set tu dapat serum, dapat hair conditioner, dapat hair developer and macam2 lagi lah (semua 11 barang) so sesuai la dengan harganya ye tak?

3) Sah wuduk?
Ye encik tuan puan sekalian sebab dye ni buat dari inai. Beza pakai inai biasa dengan Gumash ni, kalau korang pakai inai, itu je la yang korang tepek kat kepala. Takde nye serum takdenye conditoner dan syampu yang boleh buat rambut korang tak kering.


4) Ada testimoni?
Nah, dalam video ni ada tunjuk pakcik ni pakai Gumash.

Yang ni pulak, testimoni dari pembeli Gumash Hair Color kat kedai shopee aku


So sesiapa yang masih ragu-ragu dengan Gumash Hair Color  diharapkan post ini dapat membantu sedikit sebanyak untuk korang buat keputusan ye. Kalau ada apa-apa soalan atau keraguan lagi, boleh lah tanpa segan silu, tinggalkan komen korang di entry ini atau terus whatsapp aku.

Sekian, terima kasih.







2 comments

  1. intan, ada tak testimoni yang rambut dia hitam tapi pakai ni? sebab sebelum ni ada nak try buat inai tapi orang tu kata tak nampak apa2 pun nanti sebab rambut asal hitam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Testimoni dari shopee tu rambut asal dia hitam. Kalau rambut hitam, mmg kena ambik dark red.

      Delete

Rajin-rajinkan diri anda untuk meninggalkan komen ye!