1/1/2013

Everything happened so fast in two weeks, at least for me. Penat dari persiapan seminggu sebelum nikah, majlis bertandang, senyum depan photographer yang siksa kami berjam2 posing untuk gambar yang ntah hape2, pergi Penang 2 kali untuk urusan visa (plus terperangkap BERJAM2 dalam jam kat tengah hiway), bergegas ke KLIA untuk hantar suami balik Jepun dulu, mengunjungi kedai2 nasi kandar SETIAP HARI selepas kawin and now, here I am! I'm in Japan! Finally! With my husband! Just the two of us! YIHAAAAA!!!

I arrived in Japan last night before New Year and today, 1/1/2013 is my first day, officially as a wife of Mohd Shakir! Nothing do to actually.  No real house chores, yet. I made Nasi Goreng Bodoh as breakfast for two. Nasi Goreng Bodoh itu memang adalah nama sebenar beliau memandangkan nasi goreng tu takde apa2 melainkan nasi putih, bawang putih, dan ikan bilis. Bahan2 lain takde memandangkan suami aku nak beli groceries sama2 nanti and kedai2 kat sini pulak ditutup at least 2 hari sebab tahun baru. Great. 

Penat belum habis, selepas sarapan kami ke Tokyo untuk beli tiket Shinkansen. Nagano telah terpilih sebagai tempat untuk kami berbulan madu memandangkan itu je tempat bersalji yang paling dekat dengan Tokyo yang orang boleh main ski and snowboard. In fact, Winter Olympics diadakan di situ pada tahun 1998...Tapi, one best thing about Nagano yang membuatkan aku sangat teruja nak pergi ialah, ada monyet berendam dalam onsen! Macam yang aku selalu tengok kat Animal Planet!!


Japanese Macaques bathing in Jigokudani Snow Monkey Park hot springs

Monyet-monyet sekalian, wait for me okek!

6 comments

  1. Good Luck Intan. Semoga jadi Isteri yang berjaya. Akak follow blog Intan.Keep in touch Okey...hehehe

    ReplyDelete
  2. uma thurman - "arigato"

    penjual shushi yang jugak nanti akan buatkan pedang samurai untuk uma thurman - "oooo... You say Arigato, like the Japanese say Arigato ".

    tu je aku tahu.

    ReplyDelete
  3. Salam kak, saya nak tanya pasal application visa ke jpn sbb mybe saya akan p sana bulan depan. Macamana nak contact akak ya? Sbb tgah blur sekarang ni. Tq kak.

    ReplyDelete
  4. Nama tak keluar pulak hew. Saya afiqah.azmee@gmail.com. Really need ur advice & help. Tq kak loveshak.

    ReplyDelete
  5. Nevertheless this is aesthetic around the other hand could be a necessary method for saving
    occasion last but not least. Could be crucial that
    you reduce the very heat level from your pot just by information on 35 levels of severity.
    Mindful direction, which is actually heat source are on sale in any kind
    of quite not uncommon brands equivalent to arc, induction, burning,
    physical contact, weight training, roundabout, gas
    main, ir, radiation, propane, , microwave or maybe crude
    oil.

    My web site cuisinart toaster oven black friday

    ReplyDelete

Rajin-rajinkan diri anda untuk meninggalkan komen ye!