Free Printable Reward Charts for Kids

Hai korang semua!

Kalau korang follow aku kat instagram, mesti korang tau kan aku dok janji nak share reward charts yang aku dok guna pada Hana. Sorry lah lambat skit sebab aku busy :(

Aku buat beberapa version tapi memandangkan anak aku pompuan, so terpaksa la korang terima hakikat yang reward chart aku buat ni majority untuk pompuan. Laki redha lah guna apa yang ada ye wkwkwk!

Tema Reward Charts yang aku buat untuk korang semua adalah:

1- Princess
2- The Frozen
3- My Little Pony
4- Ejen Ali
5- Upin & Ipin



Kenapa reward chart ni penting bagi aku? Aku guna untuk suruh Hana buat something and bila buat benda tu hari2, aku harap ianya akan menjadi tabiat. Reward chart jugak boleh tolong bagi motivasi pada Hana untuk buat lebih banyak benda baik sebab dia tau nanti dia akan dapat apa yang dia impikan.

Apa yang korang perlu selitkan dalam reward chart ni? Korang kena letak task apa yang anak korang kena buat, and apa reward yang dia dapat bila dah achieve target. Task adalah bergantung pada anak kita masing-masing ye. Ada anak orang yang liat untuk makan sayur, so boleh letak "Makan sayur at least sekebun" untuk dapat 1 bintang (Contohnya lah). Ada jugak anak orang yang susah nak tido awal, so boleh letak pada task "Tido sebelum pukul 3 pagi" untuk dapat 1 bintang. Sebab tu lah aku biarkan pada task tu kosong, korang kena isi sendiri.

Rewards plak, kalau boleh, ikut la apa kehendak anak kita. Dia je tau apa yang dia impikan dalam hidup dia. Macam Hana ni dia nak main bubble wand dengan makan aiskrim. Bagi dia benda tu dah heaven gila dah kalau dapat so aku letak la benda2 tu as rewards kalau dia dapat achieve target dia. Berapa banyak bintang yang diperlukan untuk dapat rewards juga bergantung pada korang ye. Macam aku kejam skit sebab kena dapat at least 20 bintang, baru dapat reward kecik. Nak reward besar, kena dapatkan 40 bintang.

Aku malas nak upload sneak peak pun sebab aku dah tunjuk kat instagram hehehe. Bagi sesiapa yang belum follow aku di IG, boleh lah ke www.instagram.com/_Loveshak dan tekan button follow.

Ok lah tak nak bebel panjang, korang boleh click gambar di bawah untuk download ye.





No comments

Rajin-rajinkan diri anda untuk meninggalkan komen ye!